Follow Us @soratemplates

Wednesday 18 April 2018

REVIEW - NuTeen Anti-Acne Gel









Buy Nuteen Anti-Acne gel here

Hello~ λ…•ν•˜μ„Έμš”!

Harini nak cerita sikit pasal produk Nuteen Anti-Acne Gel. Dulu masa belajar dekat college memang selalu beli produk kecantikan yang nak putihkan muka, memang menyesallah sebab lepas dah tak pakai produk tu, muka jadi gelap balik lepastu keluar jerawat jenis pustule. Dulu memang tak ada rutin skin care memang menangis lah muka barai.

Tapi sekarang dah okay sikit jerawat sebab saya guna NuTeen Anti-Acne Gel.


It has a cute packaging right? 


Product Efficacies:


Enriched with natural herbal ingredients. It is an effective solution that helps
to reduce redness of pimples.
Helps lighten pimple scars.



Ingredient:

Water, Propylene Glycol, Carbomer, Limonia acidissima Extract, Lonicera caprifolium (Honeysuckle) Flower Extract, Lythrum salicaria Extract, Prunella vulgaris Extract, Oldenlandia diffusa Extract, Glycyrrhiza glabra (licorice) Root Extract, C12-14 Pareth-12, Fragrance, Salicylic Acid, Triclosan, Menthol, o-Cymen-5-OL, Biotin, Triethanolamine, Zinc Oxide, Sodium Oxide, Calcium Oxide, Magnesium Oxide, Alumina, Ferric Chloride, Disodium EDTA, Methylisothiazolinone, Phenoxyethanol.


Boleh check ingredient ni dekat cosdna database, kalau-kalau produknya menyebabkan allergy atau pedih dekat muka korang. So far saya guna tak ada pedih dan tak menyebabkan kulit muka saya kering. Sesuai dengan muka saya. baunya pun wangi, bau honey.Tapi ada sesetengah orang tak suka fragrance tapi saya tak kisah sangat.

Produk ni mengandungi Salicylic Acid which is bertindak untuk sooth pimple.  Untuk jerawat yang besar ianya mengambil masa dalam 2-3 hari untuk mengecut. Nasib baik saya ni penyabar orangnya hahaha

Harga dalam RM 14.20(NP). Kalau beli masa promosi boleh dapat yang lagi murah. Tapi kena rajinlah.

That's all for the review, Andd this is not a paid review ye. Saya cuma kongsikan review saya dengan korang. μ•ˆλ…•~

1 comment: